söndag 20 oktober 2013

Att börja från början 2013-10-19






Detta hade jag velat göra i flera år nu.  Att blogga alltså.  Att dela med mig 
mina idéer, DIY projekt, bilder på mina målade möbler, lite av vårt  hem, 
vår  trädgård. Fast det blev aldrig tid till det. I för sig har jag inte den tiden  nu heller.
Men jag skall försöka  visa några bilder, skriva några ord. Inte för många ord
 för jag är inte så bra på att skriva, har nog lättare att prata.






Det här är loggan till min stallbutik la passion utanför Munka Ljungby.
 Jag har passion för mycket här i livet, för hem och trädgård, för djur och natur,
 för allt som är gammalt och slitet och återanvänt och märkt av tidens tand.

Vi bor i en gammal gård från 1834 (vi  dvs min sambo och våra 4 katter),
 och här  på gården driver jag en inredningsbutik i vårt gamla stall.







Känner mig så väldigt  priviligerad att få bo så här, mitt bland de skånska
 åkrarna, med utsikt över ett böljande landskap och vy över Söderåsen.






I min butik finns många vackra ting, både stora och små inredningsdetaljer,
 små möbler, stora möbler, målade möbler, omålade möbler och så finns det
 den fantastiska, otroliga CHALK PAINT ™  BY ANNIE SLOAN  
  www.anniesloan.com







Många kommer att undra vad chalk paint är för något, så låt mig  kort berätta,
 det kommer bli mycket mer om färgen framöver.

Med denna färg kan man måla på nästan alla ytor, på möbler som är 
behandlade på olika sätt: målade, fanerade eller lackade, utan något som helst
 förarbete.
 Det är bara att öppna burken, doppa  penseln  och måla. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar