lördag 26 oktober 2013

Mitt första chalk paint-hemma-projekt (kommer säkert fler)




Det som skiljer Chalk Paint™ från andra färger är att den är så universal. 
 Man  kan måla möbler oavsett finish, fönster, dörrar, väggar eller trappor.




Inte nog med det, man kan måla på metall, på keramik, cement,
 på frukt (pumpor målade för ca 2 månader sen, lika fina idag som då)




Jag har målat en del möbler både till butiken och på beställning,
nu är det dags att testa färgen på annat, jag skall måla fönster, golvlistor 
och dörrar i vårt hus. Börjar med ett litet rum som mina hundar hade som
deras sovrum. 


Mina kära dalmatiner Lexie och Zita finns inte längre, kvar är deras
säng, ommålad  med Paris Grey finns i butiken.
Själva rummet förbli vitmålat,  bara uppfräschat med gardiner, nya
möbler och detaljer. Vi får se hur det blir. Det får ni  gärna kommentera.


Först lite reparationer, detta är den äldsta delen av vårt hus
som är byggt 1834, och det "rör sig" fortfarande, så fram
med kniv och tapetlim.








Fortsättning följer.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar